torsdag 26 februari 2009

en vanlig dag 2


en vanlig dag ser ut ungefär som följer...

06.00 ringer väckarklockan.

06.00-08.00 försöker få i mig så mycket kaffe som möjligt.

Kollar mina mail.

Duschar. Hänger upp/plockar bort tvätt.

08.00 Skjutsar Isabelle till skolan.

08.20 Ställer ut hästarna i Bäckseda.

Förbereder foder, börjar mocka...

10.00 Åker hem. Äter frukost. Rider (ibland)

uppdaterar hemsidorna, tar hand om order osv.

13.30 Åker till Bäckseda. Fodrar lunch, fortsätter mocka.

Hämtar Isabelle från skolan. Tar in våra hästar.

Rider, gör iordning kvällsfoder, städar, förbereder för lektioner.

Kvällstid håller jag lektioner (både privat och i grupp)

Fodrar alla hästar (våra och inackorderingarna).

Hemma ngn. gång mellan 19.30-21.00

Äter middag.

Slötittar på TV

22.00 God Natt.

Övriga (fria) minuter under dygnet används till viss social kontakt, ha tid för Daniel (min son) och Manfred (min sambo), läsa (ca. 10 minuter innan jag somnar), beställa foder, tanka och 1000 andra saker som är viktiga (skatt uääähhh).


Bör absolut tillägga att jag har pålitlig hjälp av gulliga Marielle 3 dagar i veckan på förmiddagarna (Kram på dig)

Även av älskvärda själar som tycker det är mysigt att fodra hästar på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar