söndag 8 mars 2009

Kiel och annat





Lite bilder då från Kiel...
Den första visar ett stånd där de sålde olika elixirer. Mot öronont, kärleksdryck och ca. 50 sorter till. Olika örter i sprit... Dricker du för mycket skulle jag vilja säga att huvudvärk är garanterat men annars...
Andra bilden är tyvärr lite suddig men kolla in mannen i mitten! Han springer alltså omkring med någonting som ser ut som isbjörnsfäll (förmodligen get eller nåt) och inte mkt. annat på sig. Han var riktigt häftig. Kollar man noga är han barärmad.
Tredje bilden visar yxhugg - någon form av ritual under medeltiden. De var riktigt häftiga! Men tyvärr dyra.
Isabelle har inte gett upp ännu. Och de har betydligt bättre väder än vi med nysnö! Jacka behöver hon inte iallafall.
Igår tänkte jag "lufta" hingsten lite lätt i ridhuset. Det höll på att bli han som luftade mig = ur sadeln.
Han var SÅ pigg! När Isa rider honom och han busar ställer hon sig i lätt sits och sen är det bra. Men sånt vågar inte gamlingar som jag. Längre. Så vi höll oss till gemensamma andningsövningar...: Vi höll gemensamt andan (jag mest därför att han gjorde det och ville dra iväg) och efter en lååååååååååång stund var han tvungen att andas ut igen - och jag också...
Han är för kul.
Idag ska jag nog longera honom först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar