måndag 20 april 2009

Passwords

Usch, förr kunde jag vartenda telefonnr. jag ringt någon gång i huvudet.
Det var som ett fotografiskt minne.

Idag brukar jag skriva memo´n på mobilen till mig själv för att komma ihåg saker och ting.
Eller be personen i fråga att skicka mig ett SMS. Jag har blivit helt hopplös på att inte komma ihåg.

Mycket irriterande.

Ännu mer irriterande är det att få black-out när man ska använda kreditkortet. Hur var det nu? 9876... eller var det 9867... eller började det överhuvudtaget på 9?

Ett tag skrev jag koderade lappar till mig själv för att komma ihåg siffrorna till ICA-kort, Konsumkort, Betalkort och alla andra kort vi hade... Det var bara det att då glömde jag bort hur jag hade tänkt när jag koderade dom!

Likadant på internet.
Det är koder till Mailkonto, Blogg och diverse andra sidor.

Men det som irriterar mig mest är för tillfället 3 (www.tre.se). Vi har på något vis fått lite fnurra på tråden kan man väl lugnt påstå...
...knappa in ditt telefonnr. och ditt lösenord...
hmm. Funkar inte. Kanske det var annorlunda, eller har jag skrivit fel?

Efter 3 försök ger jag upp och ber om ett nytt lösenord som prompt kommer och sedan byter jag till samma lösenord igen som jag vill ha (som garanterat INTE fungerar nästa vecka).

Och när jag väl kommer in på sidan för att betala min faktura så har jag sedan 1 månad (JA, EN MÅNAD) följande text...Hej! Just nu utför vi tekniska uppgraderingar. Välkommen tillbaka lite senare! Mvh 3...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar