onsdag 8 juli 2009

Glädje

Jag avskyr camping. Jag avskyr att gå på toaletter där 15 andra har bajsat innan mig.
Det kliar på hela kroppen bara jag tänker på det.


Jag älskar min lilla husvagn. Den har kommit hem nu efter att ha stått i en mörk lada i två år.

Det är en ADRIA 76a. Oerhört välvårdad och fräsch! Med original bruna säten, bruna väggar och spetsgardiner med bruna rullgardiner...

Jag köpte den 2005 när jag skulle åka till både Norrköping och Falsterbo med affären och ställa ut. En husbil under falsterboveckan hade kostat mig 10.000 plus camping.

Så jag köpte mig helt resolut en. Den stod uppe i Tranås och familjen var jättetrevliga (det kändes bra).
Kvinnan började berätta om allt trevligt de varit med om. Men jag var besviken! Hur skulle jag som icke campingmänniska kunna bo i den här vit-blå lådan med brun inredning?


Så jag frågade henne om det var ok att jag satt själv i den en stund. Hon tittade lite konstigt på mig men lämnade mig själv.
Och där satt jag en stund och tänkte. Joo, jag gillar den.
Så jag köpte den. Man sover jättegott i den. Och faktiskt köpte jag mig en liten bi-pot (alltså en liten toa i väskformat, med spolning, behållare och riktig sits i höjden ca. 30 cm... Helt luktfri!


Alla tyckte den var döäcklig och jag älskade min lilla bi-potta.



Ja, sen åkte vi ett år till och sedan fick den stå i ladan när jag inte åkte på mässor mer.

Jag har saknat den!

Och när Manfred kom hem med den idag så blev jag jätteglad! Som att återse en kär gammal vän.
Alltså nu menar jag faktiskt husvagnen och inte bi-pottan.


Tråkigt men sant. Vi behöver den inte längre. Så den har kommit hem för att städas ur och säljas.
Jag försökte att tala om för Manfred att man kunde sätta på nya tapeter och byta ut rullgardinerna och lite andra gardiner... men nä, han var helt döv på det örat.
Och rätt har han. Jag hoppas vi hittar någon som har nytta utav den och kommer att tycka om den precis som vi.

Den säljes utan pottan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar