söndag 11 juli 2010

Lite Falsterbo igen

Nu avundas jag ingen längre som befinner sig i Falsterbo. Varken besökare och framförallt inte utställare.
Jag kommer ihåg när vi fortfarande ställde ut i Falsterbo. Att lämna halvön var inget man gjorde på en kvart precis. Men som alla andra utställare ville vi hem och stod ut med att sitta ca. 3 timmar i kö innan man kom ut på stora vägen. Sen var det McDonalds som gällde. Det finns - utav alla McDonald jag varit på - endast en som är snudd på äcklig och det är den man kommer till när man varit i Falsterbo.
Men det är alltid fullt där ändå.
Ett år regnade det så otroligt i Falsterbo att vi verkligen hade problem att hålla våra saker i tälten torra.
Någon hade på natten även gått och snott spånbalar i stallarna så det fanns inte spån till hästarna och inte en bal att få tag på inom 200 km radius. Det året gjorde vi ett jätteklipp i Mustang-Montern. Vi köpte 15 säckar (det var det dom hade kvar) av deras foder på söndagen och betalade 3 eller 400 spänn tror jag. Haha, det är blondinvarning på det!!!
Det låg så mycket gyttja och gegga överallt så det gick självklart inte att köra med pirran. Vi band ett grimskaft i den längst ner och sedan drog lilla Caroline som var med i fram och jag sköt på och balancerade ibak. Så dumma vi var! Vi var helt slut innan vi hade fått bort alla 15 säckar från deras monter! Som vi slet!
Jag undrar om det var samma år som Royal Canin - lr. ngt. annat hundfoder hade provpåsar för 10 SEK. Man fick en halv liten plastpåse. På söndagen fick man en ryggsäck smockfull med dessa provpåsar för 10,- så vi köpte en hel massa sådana. Det var även tuggummi i som faktiskt var riktigt gott. Det hade vi dessutom gått och nallat utav flera ggr. under veckan.
Tuggummit visade sig vara för katter. Som dom skulle tugga på och sedan svälja för att få ut alla hårbollar...
Kul var det i Falsterbo. Vi har massor med minnen därifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar