lördag 21 augusti 2010

Det blev ju bra ju...

Vaknade halv 4 imorse och hade ont i magen. Sån där knut ni vet som om något kommer att hända.
Det var bara att kliva upp. Hade en större pärlorder att packa - bra sysselsättning till 3 stora bägare kaffee.
Idag var nämligen en tävlingsdag. Isabelle skulle ut och lufta Delightful Magic och Landgraf. Och min premiärkörning. Har inte kört bil på 2,5 månader (sen innan operationen) - men med 2 tjejer i bilen (Isa och Sofia) och inte alltför långt (Aneby) tänkte jag att det nog blir bra.
Tills jag kom ut i stallet... Min älskade stora svarta hingst (alltså Dark Macig) mår inte bra. Han vill inte äta utan står och hänger i andra hörnet. Aha, därav alltså mitt magknip och andnöd...

Omdisponering. Manfred får köra och tävla och jag får vara hemma och vara nervös. Fast egentligen var jag inte det.
Ringer vetrinär. Macig har feber. Ilischias??? Hög feber som steg. Även hästar skakar för att dom "fryser" när febern stiger. 39.7. Tar blodprov och Macig är riktigt illa däran - jag får till och med spraya in honom med flugspray (han brukar riva stallet och ta livet av alla i hans närhet annars...).
Han står med sitt huvud i min arm och jag bara älskar honom!
Så fick han Finadyne och pencillin och det hjälper. Blodprov får vi svar på tisdag. Han mår mycket bättre nu. Ser piggare ut och ville absolut ut.

Isa är dubbelnolla i LC:n med Landi och ett stopp i omhoppningen med Magic.
Låter jättebra att hon blev 4 med Landi men det är lika med en ur placering då det bara var 8 startande.

Så istället går hon och vinner LB med Magic och blir 2a med Bus-Landi - DET tycker vi om.

Våra Magics var kämpare idag - den ena på tävling den andra på hemmaplan.
Och ponnyerna var taggade och efter alla motgångar, sjukdomar och operationer mm. var det här precis vad Isa behövde. Grattis gumman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar