torsdag 9 september 2010

The good old days...

Idag kom Manfred med ett kvastskaft och säger: vet du vad det här är?
Jag förmodar genast att svaret inte är just kvastskaft och rycker lite på axlarna - näe, vet jag inte...
Det är fjärrstyrningen till vår Volvo, säger han.
Bagageluckan som strulat rätt länge har nu gett upp helt och det går inte att öppna den. Utifrån. Nu tar man kvastskaftet och öppnar den innefrån.
Detta fick mig genast att tänka på en gång för länge sedan när jag körde en knallröd Alfa Romeo (80års modell GTV Turbo om det intresserar någon) den gick också jämt i baklås. Där fick man då krypa in i bagageluckan - vilket inte är så lätt på en liten sportbil och sedan ta en lite tjockare ståltråd med ögla som jag hade liggandes där och sen fick man fiska och öppna innefrån.
De gamla goda tiderna ja... I vintras berättade jag för Isabelle att vi förr i tiden när hästarna var svettiga torkade dom med halmviskor. Va (kort A) utbrister hon - hade ni inga fleecetäcken???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar