söndag 20 mars 2011

Fotomodell

Mina pannband har ju fått stå tillbaka ett tag nu pga. att jag sålde många till återförsäljare (= kul) och inte riktigt hann med att producera nya. Plus att min pärlbutik tagit stor del av min tid.

Att sätta ihop dom går relativt fort. Det som tar tid är att få till ett snyggt mönster och att pannbandet får rätt vikt. De får inte vara för lätta för då flaxar dom, blir dom för tunga är det inte speciellt bekvämt för hästen. Så ett pannband kan ta allt från 2-3 timmar upp till 2-3 dagar (!) att göra.

När dom sedan är klara så ska dom fotograferas. De är definitivt snyggast när dom sitter på häst och igår tog vi ut Landgraf och fotade en del. Jag kan inte riktigt se mig mätt på dessa bilder - en så otroligt fotogen häst! Det var nästan att han förstod att han skulle ha öronen framåt och bara se snygg och söt ut!

Pannbanden har nu fått en egen Facebook-Sida:http://www.facebook.com/pages/LineDesign/137434839659362?sk=wall gå gärna in och "gilla"...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar