söndag 15 maj 2011

Finn fem fel

Jag håller ju på att rida till Moritz så att han ska passa i vår verksamhet igen. Han har liksom glömt bort att han har 4 ben som man kan lyfta och inte släpar efter sig när man går lång som en långtradare.
Han är benhård i munnen och helt snedmusklad. Så det blir uppmjuknings-
pass och sensibilitets-
övningar - varje dag.
Efter torsdagens pass ville Daniel rida. Han sitter så naturligt bra till häst att det är synd att han inte är intresserad. Men anyway blev det en bild med "Finn Fem Fel". Svar följer längre ner...

Jag gillar ju inte haflinger som ni vet - stora gula getter, enligt mig. Men jag älskar Moritz! Och jag längtar efter den dagen när han är mjuk, följsam, uppmärksam häst igen som faktiskt kan ut och tävla med väl godkänt resultat över 70% i LB och inte hänger i tyglarna, går på bogarna är snedställd i halsen och tappar galoppen för att han inte bär sig. Men det blir faktiskt bättre dag för dag så jag tror nog att jag snart har tillbaka min lilla "köttbulle" som älskar att göra saker han inte kan - såsom piruetter, byten, saxar osv., bara för att han vill vara till lags...

Här följer svaren på "Finn Fem Fel"

1. Daniel rider...
2. Han har motorcykelhjälm på sig...
3. Han har foppatofflor på fötterna...
4. Han har shorts...

5. Han rider med graman... 

1 kommentar: