onsdag 4 maj 2011

Jag blir så matt...

...på det här vädret!
För en vecka sedan badade ungarna i sjön och vi satt i trädgården och njöt av sol och värme och igår snöade det så att det låg kvar! Imorse var marken lätt täckt av snö, suck.
Det är svinkallt igen och jag som glatt röjt undan alla vinterkläder fick med sur min plocka fram dom igen.
Under hela vintern har vi inte kratsat vindrutorna på bilen en enda gång (tack motorvärmare) och nu kratsar vi för fulla muggar varje morgon - dvs. Manfred kratsar eftersom han kör barnen till skolbussen.
Vilken tur att jag inte köpt massa blommor!
Hästarna står och hänger över staketen - jag förstår varför det heter att gräset alltid är grönare på andra sidan staketet - men vi kan inte släppa dom. Alltså står dom fortfarande i sina vinterhagar.
I helgen ska vi ut och lufta gula Magic på lokal hopptävling i Aneby.
Och stora svarta Macig har fått sitt första sto för året. Lyckan är perfekt.
Om det inte vore för vädret då förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar