tisdag 31 maj 2011

Klaaaagar

Först klagar vi ett halvår på snö och kyla och inget kul alls.
Nu klagar jag på flugor. Dessa förb.....de små insekter som fått för sig att de MÅSTE vara där jag är. Sitta på mina händer, krypa mig i ansiktet och para sig på tangentbordet... Med viss mordlust och tillfredställdhet sitter jag med flugsmällan i högsta hugg och blir barnsligt glad när jag träffar en och får sopa ner den på golvet.
Tapeten är full av flugskit och svarta fläckar efter smällda flugor, bildskärmen har repor efter flugsmällan och när dagen är över ligger många döda flugor nedanför skrivbordet. Även dammsugningen ger en viss tillfredställelse. Värre är det med de flugor som stör mig när jag packar pärlbeställningar. För till slut när jag hållit på och räknat om hur många ggr. som helst för att de vill vara med tar jag även här flugsmällan och dammar till dom. Vilket resulterar i att inte bara många flugor ligger på golvet utan även en helt mängd pärlor. Min pärlhörna ser ut som ett mindre bombnedslag.
Efter katastrofhelgen för drygt en vecka sedan - som jag faktiskt inte kommer att blogga om så börjar livet anta mer normala förhållanden igen. Ibland önskar jag mig själv ett litet andrum från mitt eget liv. Har inte tid med det bara - måste mosa flugor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar