söndag 11 september 2011

En lärorik dag

Igår var vi och tävlade i Braås. Connection skulle gå sin första tävling - 1 meter.
I veckan lärde han sig snabbt att göra vänstersvängar, vare sig han skulle eller inte och han testade dom ett par gånger med Isa redan på framhoppningen, hmm.
Mitt råd fick helt enkelt bli: trampa ner, rid rakt över sprången och följ med så gott det går.
Man ska nämligen veta att det inte alltid är så lätt när Connection attackerar dom stoooora hindrena som om dom vore 4 meter långa och minst 1,60 höga. Minst.
Och det blir absolut inte lättare om han direkt i landningen kastar sig till vänster.
Så efter 5 eller 6 hinder gick dom skilda vägar. Connection till.... jajamen - vänster och Isa ner i backen.
Med kommentaren: det ÄR lite längre ner till marken än från ponnisarna...
Hon ville gärna starta nästa klass också men jag hade en bättre ide - vi frågar Annie, sa jag och hann undra lite kort vad Isa skulle säga om att jag föreslog det, JAA, svarade hon, tror du hon vill det? Jag frågar, sa jag. Och Annie fick sig också en 1,60-runda på Connection...
Det var en absolut lärorik stund för Isa att se vissa saker som man annars bara ska känna - och hon fick en hel del aha-upplevelser.
Annie red honom mycket bra och det var helt rätt person att sätta upp - men hon fick jobba och mot slutet av banan var hon nog lika slut som Connection...
Vi stod vid sidan av banan och var så stolta.
För visst f...n är han snygg!

1 kommentar:

  1. Jag diskuterade protokollet med Pernilla i efterhand och då kändes det bättre. Om man jämför med hur det var för ett år sedan så har det ju verkligen hänt saker. Och Miro skötte sig verkligen bra igår, inga töntigheter alls inne på banan bortsett från att han tittade nere vid dommaren, men det är det ju många hästar som gör.

    Vi kör nya tag nästa helg! :)

    SvaraRadera