tisdag 10 januari 2012

2011 - Året som gick

Har läst många bloggar på sistone där man är jätteduktig på att låta det gamla året passera revy.
Jag är inte duktig på det för jag är inte så säker på att jag vill se bakåt (never look back...).

2011 får väl stå för året då jag upptäckte att jag aldrig kommer att kunna rida och undervisa som jag gjort förut. Det orkar varken huvud eller kropp med.
Året vi fick ta avsked från Walino - världens bästa teddybjörn (häst).
Året då jag nästan förlorade Bruning.

Det får även stå för att jag avsade mig kontakten med en sedan många år tillbaka god vän och "fick" en ny god vän med samma namn - sammanfattat kanske Året-där-jag-omvärderade-vänskap eller något liknande - ord som inte bara drabbade mig...
Ett litet hörn får året också för att jag blivit bättre på att säga nej - och därmed kom ännu en gång ovanstående ord i bruk.

Men det hände faktiskt lite roliga saker också: jag träffade som sagt äntligen Kristina från Vimmerby - en underbar människa med hjärtat på rätt ställe.
Upptäckte att mina träningar var populära och gav resultat även om jag ändrade "reglerna".
Älskade Miro blev äntligen BIS på NF-mästerskapen i Vetlanda och kom denna gång före den hingst han fick bereda platsen för för 5 år sedan - ingen kunde ha blivit gladare än jag även om han tillhör familjen Börs sedan 1,5 år tillbaka.
Högt älskade Delightful Magic placerade sig som 1-3a på varenda tävling har var.
Jag kunde äntligen släppa taget om Bambi som fått komma dit hon borde kommit för många år sedan.
Jag slapp tillbringa veckor på sjukhus...
Och som året jag tog tag i nästa projekt: mitt Tevaruhus...

Det hände självklart mycket mer positivt och mycket mer negativt men nu stoppar jag definitivt året 2011 åt sidan med följande ord:
Tappa aldrig sugen - världen är full av tappade sugar och
Skit i 2011 - det kommer ändå aldrig tillbaka!






2 kommentarer:

  1. Miros vinst är verkligen en av året 2011 största händelser, det trodde vi verkligen inte skulle hända!
    Och du är nog rätt informerad, vi ses i sommar igen. Då följer Miros nya kompis med ner också!

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna! 2 boxar. Och 3an...

    SvaraRadera