onsdag 11 januari 2012

Totilas hemliga dagbok

Efter att för någon vecka sedan läst Gothas, Ludgers topphäst blogg så var jag mycket spänd på Totilas variant - en satir skriven av Oliver Wehner, journalist.
Originalet finns här (Rheinpfalz Zeitung) på tyska. Scrolla lite neråt...

Här kommer iallafall några utdrag...

Kära dagbok - det var en hård dag idag. Jag har tillverkat mina första 70 tyska avkommor. Om jag någon gång kommer att få lära känna någon av mammorna? Jag frågar Paul (Schockemöhle) men han lyssnar inte utan räknar på ett papper. Högst upp står 10 miljoner Euro därunder står 70x8000 Euro. De drar han av från de översta 10 miljonerna och muttrar: räcker inte... på långa vägar inte...

Kära dagbok - kan du tänka dig: de vill iväg och tävla med mig, men var???
Jag hör bara: GP Special och börjar frenetiskt tugga på mitt tränsbett - äntligen får jag rida med Edward Gal igen! Jag blir så dj..a glad att jag bockar av Matze (Matthias Rath) - då skriker Paul: sådär blir det inga tävlingar!!! Va? GP Special med Matthias??? Jag föreslår en LB istället. Kanske i Weisenheim eller Bad Duerkheim - där ska pommesen vara riktigt bra. Undrar om det är ett bra argument...

Kära dagbok. Jag har precis kommit hem från EM i Rotterdam. Kunde ju naturligtvis inte vinna men jag träffade min gamla hingstkompis Uthopia. Vi drack en Heineken och åt en holländsk honungsvåffla tillsammans och rökte en Hö-Joint (man får göra det här). Honom sålde dom också (holländarna alltså). Till England. Uthopia tror att hans nya ryttare är homosexuell.... Ja, och?, säger jag på skoj - jag tror att min är valack - asgnägg...

1 kommentar: