fredag 5 oktober 2012

Vis(s)het

Nu vet vi att mössen tänkt bygga bo i täcket av Connections hår. När vi skakade täcket igår morse så kom det ut stora hårbollar... Stackars Connection. Inte undra på att han kutade som tokig!

Hösten har kommit för att stanna. Alla färger på löv och träd är underbara men detta eviga regnande får en inte på gott humör precis. Den här bilden på Delightful Magic är visserligen några år gammal men jag tycker den är stämningsfull och hade han haft ett horn i pannan hade jag på allvar trott att det finns enhörningar (!).

Hästarna börjar sätta rejält med päls. Lilla Valentino ser redan ut som en liten teddybjörn. Och Castella är nästan lika stor som Surprise. Varje gång vi matar vår lilla stoflock så förundras jag över hur snälla de är. Med varandra och mot oss. Fölen är helt integrerade i flocken. Ibland är Cinni "barnvakt" ibland leker de med Surprise. De är en riktigt storfamilj. Det är roligt och intressant att se (och lära). Snart är det däremot tid för fölen att bli "vuxna" och då är jag glad att dom faktiskt har en familj som de får fortsätta gå med...

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild!!! När jag tittade till som hastigast tyckte jag det var en bild ur en Sagobok, men så såg jag den var äkta, underbart vacker :)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Ja men visst ser han ut som en enhöring! Eller åtminstone så som man tänker sig att en enhörning ska se ut. En riktig sagohäst! Kram

    SvaraRadera