onsdag 24 april 2013

Hästlivet...

...går äntligen vidare på Högelid. Känns som om hela gården gick i ide i vintras. För drygt en vecka sedan hade vi fortfarande is och snö och ingen tyckte att jag var rolig när jag nämnde att vi kommer ha vinter om 6 månader igen :)

I helgen red jag 2 hästar båda dagarna. Oldie but Goldie Bruning fick naturligtvis lufta sig och Taran, som rids för försäljning. Häst nr. 2 på söndagen tog emot - vilken träningsvärk!

Måndag och igår fick andra aktiviteter ha företräde - mest däremot för att det regnade och blåste storm.

Vad har hänt sedan sist då?

Casper blev påkörd av postbilen - som stack och inte sa till
Dumma Mulle sparkade in väggen i sin box (utan att skada sig)
Jag är nästan färdig med nya Tevaruhuset
Jag har lyckats få så många blommor att överleva att jag knappt vet vad jag ska ställa dom - dessutom har jag tagit flera sticklingar
Jag har 42 (!) små tomatplantor ståendes i köket...
Jag har gjort mitt eget lilla myshörn i vardagsrummet
Jag har köpt mig en ny häst!
















De flesta tycker den är störtful - jag tycker den är helt underbar!
Julsakerna (OK, de flesta) är i garaget igen
Och jag var tvungen att köpa mig en ny skrivare (igen, suck, pust).

Fler nyheter följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar