fredag 23 maj 2014

blogg = dagbok = ?

Förr (ja, dinosaurieår sedan), skrev jag dagbok. Skulle jag veta var dom är skulle jag nog skratta gott över mina egna värderingar när jag var 15 år.
Sen följde en arbetsintensiv period mellan 25-35 när jag skrev i kalendrar. Dagligen. Mest jobb. Privata saker mest: besökt X eller 19.00 middag med Y.
För en själv kan det räcka för att friska upp minnet.
Men på den tiden var dagböcker privata. Bloggar är offentliga och visst finns det människor som älskar att offentliggöra hela sitt liv och bloggar flera gånger per dag.
För mig är bloggandet ett sätt att skriva av mig. Men jag delger för det mesta endast saker som får mig att må bra - eller om det hänt något speciellt - positivt eller negativt.
Så ibland blir det inte något skrivande alls. När livet inte är så positivt.
Min bästis sedan skoltiden säger att jag är som dom där ryska dockorna som man tippar omkull och som alltid reser sig igen... "du skulle kunna bli överkörd av tåget - du skulle resa dig upp, dammig och blodig och säga: jag mår bra..."
Men ju äldre jag blir desto svårare blir det att ta alla smällar.
Det känns som om varje gång när jag känner mig glad och ser positivt på dagen/framtiden så "händer" det något! Det känns som om någon kommer med en stor klubba och bankar ner mig i jorden igen - under mattkant-nivån som jag precis fått näsan över.
Och har det inte "hänt" något på flera dagar - så blir jag hypernervös! 
För jag är helt övertygad om att det kommer hända något... Negativt... Stor klubba... Ner i jorden igen...

Men 2 positiva saker ska jag berätta iallafall - innan klubban kommer...

Ett förhoppningsvis bra datum är den 31.5.2014 (10.00-19.00)
För då öppnar jag hästbutiken på Högelid igen.
Och samtidigt öppnas Hasses och mitt nya projekt: Lantloppis - vårt sommarloppis med sommarcafé.

För hoppet är väl det sista som överger en - kanske, kanske kan jag få ha lite tur i livet också.
Utan den stora klubban. Det kanske vänder...

Så är du i närheten av oss är du hjärtligt välkommen att titta in.
Du kan även surfa in: www.hastvaruhuset.se och www.lantloppis.se 

Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar