fredag 8 juli 2011

oj, oj, oj

Igår fick jag för första gången sitta upp på Falco. Efter Bruning var det som att sitta på en smal liten pinne men vilken härlig häst! Jag förstår att Isabelle bara sitter och ler när hon rider honom. Igår fick han dessutom ett smeknamn - Nemo (Find Nemo) han såg faktiskt ut litegrann som den gulliga fisken Nemo...
Den lilla turen i skritt och trav gick jättebra - men han tyckte nog att det var konstigt att Isa stod på marken och jag satt på - hitintills har det varit tvärtom.
Det är spännande att sitta upp på en häst som någon annan har ridit in och präglat. Det är första hästen som Isabelle är med helt från början och rider in. Men stor eloge till henne! Han är mjuk i munnen, lyssnar på vikt och skänkel och riktigt, riktigt trevlig! Jag har fått äran att rida honom en vecka nu när Isa är på Öland. Fast hon har lite svårt att släppa honom....
Igår kväll fick vi dessutom storbesök av Michaela - f.d. praktikant och "gårdsbarn". Det är trevligt med lite oväntat besök tycker jag plus att vi kom på massor av roliga saker som hände under vår gemensamma tid.
Falco, ja... får se om Isa får tillbaka honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar