torsdag 17 januari 2013

2012 - då allting (för)ändrades

Nej, jag har inte blivit bättre på att låta år passera revy - inte bättre än förra året iallafall.
Ändå var nog 2012 det år där det hände otroligt mycket!
Sent på kvällen den 13.2 föddes lilla Valentino och inte ens 24 timmar senare fck han sin första kolik.
Bubulina, älsklingen fick dödfödda tvillingar.
Dagen därpå adopterade hon ett föl - lilla Castella - vars mamma hade dött.
Jag separerade och tänkte: hur tänkte jag nu? Ska jag med mina 50 år bli ensamstående mamma med två tonåringar?
Men det var det bästa jag gjort!
Och även om man inte ska tro att sånt händer (för hur hittar man en ny karl mitt i skogen högt uppe på ett berg?)
Men det gjorde jag. Jägaren... Det toppade till och med "det bästa jag gjort"!
Bubulina fick åka med lilla Castella hem. Det blir dessutom hennes sista år. Vad jag älskar den hästen!
Dark Macig var vi tvungna att avliva. Han blev argsint och började attackera oss.
Och jag fick ett underarmsben och 2 revben avsparkade. 3 år och 1 dag efter min olycka.
Benen i armen stod parallelt med varandra så man var tvungen att operera och fixare med en stor platta.
Och allvar - revbenen kände jag knappt av men fy vad armen har gjort ont!!!
Så det blev inte någon ordentlig ridning för mig det här året heller.
Vi har haft musinvasion i stallet och de små dj....rna har knaprat på ALLT!
Jaha, lite mer negativt då: hydrofonen i stallet gick sönder. Den som är kopplad till våran stora brunn. Kostnad: ca. 25-30.000 OK blir inte lagat nu utan vi får klara oss på en brunn.
Vi fick (som vanligt) vattenläcka i stallet.
Traktorn gick sönder - kopplingen
Pumpen i den grävda brunnen gick sönder - men den köpte vi en ny.
Volvon stannade mitt på gården och ville inte starta mer
Diskmaskinen slutade fungera.
Jordfelsbrytaren slog ständigt ut - det visade sig vara fläkten.
Tvättmaskinen slutade fungera...
Snacka om att ha flyt!
Jag har säkert glömt något...
Men allvarligt talat så är jag superlycklig ändå - och jag säger som förra året:
Skit i 2012 det kommer ändå inte tillbaka!
Men jag skulle för allt i världen inte vilja vara utan det året!
Ha det underbart alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar