tisdag 6 juli 2010

Paul och andra profeter

Paul (bläckfisken) har bestämt sig. Tyskland ska förlora mot Spanien i fotboll.
Ett helt land är i uppror!
Personligen sitter jag och tittar på online-resultat från Falsterbo. Hur kul är det på en skala från 1-10!

Och min "personliga stjälp" från Försäkringskassan tycker att det är ytterst konstigt att jag inte kan arbeta - nyopererad som jag är. Nu måste både läkare och jag "försvara" oss! Kan dom inte kasta sig över folk som verkligen försöker att bedra dom istället?

Isa har ridit tjocka Bruning nu 2 dagar. Med ett leende på läpparna fullföljer hon öppnor, skänkelvikningar och passabla galoppombyten. Idag prövade vi oss på slutor också.
Kontentan av det hela är att hans 1,45-gjord faktiskt passar runt honom igen.
Nej, ingen hoppsadel. Dressyrsadel med korta stroppar.

Lilla Surprise växer så det knakar och Kiara är som vanligt: mat-går-före-föl. Surprise springer omkring själv inne på ridbanan medans Kiara raserar staketet och äter på andra sidan. Hon är hopplös på staket! Fast alla hennes föl är ju väldigt självständiga och får inte panik när hon går iväg som tur är.

Idag ska jag börja röja i butiken igen. Har ju en hel del lagervaror som jag skulle vilja bli av med och göra om inne i butiken. Men om ingen vet om att jag har dessa varor kan jag ju inte sälja dom heller, ler.

Sedan en vecka tillbaka sitter jag och jämför olika datorer. Det är nämligen klart dags för en ny innan den gamla ger upp helt. Har väldigt svårt för att bestämma mig.

Imorgon ska jag åka och titta med mamma nere på stan. Får se om det blir någon.
Synd att jag inte har en Paul. Då hade jag kunnat rådfråga honom nu.
Hoppas bara att han misstar sig gällande matchen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar