torsdag 8 juli 2010

Datorer och orakel

Paul fick rätt. Spanjorerna sopade fotbollsplanen med tyskarna.
Tänk att en bläckfisk kan veta det! Orsaken heter mussla. Det låg alltså en mussla i varje låda som alltså Paul fick bestämma sig för vilken mussla han ville ha.

Det kanske är som häst- eller hundgodis för bläckfiskar. En mussla och voíla, gör dom vad som helst.

Det blev en ny dator igår iallafall. En bärbar HP (ingen värsting) och en ny extern hårddisk. Så sedan igår sitter jag med en laptop. Smidigt egentligen. Håller på och laddar över allt från den gamla datorn så att jag kan fylla den nya, bilder, hemsidor, bildbearbetning, TV... you-name-it - vad man samlar på sig!
Hårddiskar är som handväskor - ju större de är desto mer lagrar man på/i dom...

Arbetet som Kiara har påbörjat håller vi på att fortsätta med: att rasa staketet kring ridbanan. Vi ska måla om stolparna och sätta band istället. Förhoppningsvis kan vi fylla på med gummiflis inom snar framtid också.
Ridbanan känns jättestor utan staket - och hästarna tycker det är lite konstigt. Tänk vad dom är vanedjur!

Vädret är lagom idag. Överallt hör man om värmeböljor och extrema värmeböljor och här har det mulnat på. Fast då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag mixar med mina datorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar