onsdag 25 februari 2009

en vanlig dag?




Nu har vi äntligen bokat resa till Tyskland för Isabelle. Först tänkte vi ta bil, släp och MINST 1 ponny med oss. Nu blir det färja Göteborg-Kiel utan häst och utan bil.

De verkar jättetrevliga dit hon ska - och det verkar som om hon får rida, rida, rida.
Jag har inte fått svar ännu om hon får ta både lilla och bronsryttarmärket. Men ser det inte som ett problem.

Hästarna här hemma busar, kutar runt och har jättekul för tillfället! Snacka om att få kondis i kuperad hage - galoppera upp och ner för backar!

Ikväll är det hoppträning igen. Jag fegar nog ur (som vanligt) och överlåter den biten till Isabelle.
Förra veckan var jag ju modig och tänkte vara med tills Isabelle sa att det vore pinsamt... Men hon hade trott att jag tänkte vara med på Moritz, vår haflinger men jag hade ju tänkt vara kaxig och ta Walino.

Fast nu har jag fått strikt förbud av henne för denna vecka - TÄNK om du flyger av mamma och jag inte kan åka till Tyskland!!!
Och det går ju inte när hon väntat på det här i flera månader. Vilken tilltro!
Som vanligt när jag ska iväg någonstans får jag lite beslutsångest. Kläder. Jag som i stort sett bara äger ridbyxor.
Arbete väntar.

Dagens ordspråk är tyskt:
Lögner har korta ben (Luegen haben kurze Beine).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar