måndag 8 juni 2009

gammalt och nytt

Omkring 2003/04 köpte jag ett par bruna läderskor i Berlin när jag var där på mässa.
Nej, inga ridskor utan vanliga, bekväma skor på rea för 200 kronor.
Den här mässan var lite hemsk, det var knappt några besökare och där stod man alltså och såg trevlig ut mot de ca. 5 besökare man hade om dagen! Och hann fundera på hur ont man hade i fötterna.
De är inte vackra. Det har jag aldrig tyckt. Men bekväma.
Förra vintern när Ludde var och hälsade på hos oss så "revir-pissade" de i mina (även dom) bekväma ridskor. Sådana där ingångna som inte är snygga, men bekväma och borde ha slängts för länge sedan.
Men nu åkte dom. Och mina bruna läderskor fick bli arbetsskor. De är numer mycket slitna och borde ha slängst för länge sedan. Det är tom. hål i dom. Men ack så sköna...
Jag köpte mig ett nytt par ridskor för 2 veckor sedan. Likadana som dom som Ludde och Casper pissade i. Och hjälp, vad obekväma de var! Men nu hade jag ju bestämt mig för att slänga de gamla, sköna bruna. Så jag packade ner dom i kartongen som de nya låg i och lade dom i bagageutrymmet i bilen. Lite vemodigt kändes det allt...
Förra veckan kollade jag igenom några km staket i sommarhagarna. I mina nya ridskor förstås. Smart som man är. Sånt skoskav jag fick! Uppe på tårna på höger foten var helt uppskavd!
Så nu har dom återuppstått - mina bruna bekväma skor med hål i...
Snacka om separationsångest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar