måndag 13 februari 2012

Fryspåsar och hästskit

Jag går inte ett steg ute för tillfället utan min fryspåse - dvs. mina termosbyxor.
Problem blir det bara när jag ska åka och handla för det kan jag inte göra i mina fryspåsar.
Man får en lite hasande gång i dom eftersom de är lite stora (och bekväma) och när jag ännu en gång hasat över gården i väldigt många minusgrader så reflekterar jag över... hästbajs.
Varje dag ställer jag mig och mockar mina boxar. Tar bort kiss och bajs. Slätar till boxen så att den enligt mig då ser "mysig" ut.
Och varje morgon kommer jag ut i stallet och boxarna ser allt annat än mysiga ut. Förutom Brunings och Surprise De ser ungefär likadana ut som dagen innan.
Charmeur bygger 2 torn: en bajshög och en kisshög. På kisshögen ligger dessutom allt övrigt spån ur hela boxen. Bubu bygger en liten kulle längst bak i boxen sen ligger hon och trycker mot kullen. Det ser ut som någon kört med skopan genom boxen och lagt allt på kanten.
Mulle och Flash galopperar nog runt i boxen och skiter. Deras boxar är riktiga "suck-var-ska-jag-börja"-boxar. Och dit får nog även Connections box räknas...
Tänk om någon skulle röja igenom ens rum varje dag. Och placera allt på annat ställe än där man vill ha det.
Ställa sofforna i köket, matbordet i sovrummet, sängen i hallen... Och varje dag skulle vi möblera tillbaka allt igen som vi vill ha det. Vilken hemsk tanke! Och ändå är det det man gör varje dag. Ändrar för att få det att se ut som man själv vill ha det i boxen. Så jag har börjat med en halvkompromiss. Bubu får ha en liten kulle i bak. Och det får Connection och Cinni också. Flash och Mulles boxar krattar jag. Och ströar. Jag försöker gå in i boxen och tänka: hur-tänkte-du-nu??? Men det är inte lätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar