lördag 18 februari 2012

Stålmannen

Efter att även ha tillverkat ett litet fleecetäcke med hals till Valentino tyckte jag att när han växte så var spännet för hårt och tryckte. Alltså tog jag och klippte bort spännet vilket innebar att täcket gled av.
Nästa idee blev en fleecevojlock över ryggen där jag spände fast hundtäcket i stropphållarna. Men även detta gled och satt som en gunga över häcken på honom.
Så kom jag på att jag hade köpt en ny fleecefilt på IKEA sist för att de var så billiga - endast 10 kronor.
Vilken tur att den var ljusblå! Den lade jag dubbel, klippte ett hål för halsen och gjorde "bogveck" på sidorna. Resultatet blev stålmannen - som Michaela P. påpekade!
Och det är verkligen träffande - han ser ut som om han är en Pegasus som precis är på väg att lyfta.
Idag på morgonen har han fått vara utan täcke en timme. Det är ju inte så kallt idag heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar