måndag 11 juni 2018

Äntligen!

Hade väl aldrig trott att jag skulle längta till regn!
Men efter dryga 2 veckor utan vatten så känns det som ett absolut MÅSTE!
Inatt kom hela 2mm, idag regnade det 2 gånger ca. 30 sekunder per gång.
Jag brukar inte följa väderleksrapporter men med lite tur regnar det ikväll vid 22-tiden.

Jag som älskar sol och värme!
Idag har jag till och med tagit på mig en hoodie och strumpor.

Och det fick mig att tänka på när jag var på Madeira för sådär 30 år sedan över nyår.
Det var ca. 20-22 grader och alla turister gick i kortbyxor, T-shirt eller linne.
Alla invånare gick med tjocka kläder, ytterjacka och stickade mössor med öronlappar.

Vi tyckte inte dom var riktigt kloka.
Och de tyckte nog inte heller att vi var riktigt kloka.

Idag förstår jag dom. Som mest har vi haft 32 grader. Då känns 20 ganska kallt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar